פורום ה-15

פורום ה-15

מבולבלים מכל פיסות המידע בנוגע לפורום ה-15?

מי הם ומה הם בדיוק רוצים מאיתנו? כל התשובות כאן!

פעמים רבות אנו נתקלים ביזמים, מנהלי פרויקטים, מפקחים ואדריכלים שואלים את השאלה: “מהו פורום ה-15?” אז הנה כמה עובדות פשוטות כדי לעשות סדר בכל העניין.

פורום ה-15 מאגד את 15 הערים העצמאיות בישראל שהן גם בין הערים הגדולות במדינה. ערים עצמאיות הן ערים שאינן מקבלות מענקי פיתוח מהממשלה ולמעשה מתפקדות ומתנהלות כמשק עצמאי. הערים החברות בפורום הן: תל אביב-יפו, הרצליה, גבעתיים, רמת-גן, רעננה, ראשון-לציון, חיפה, כפר-סבא, נתניה, אשדוד, באר-שבע, חולון, חדרה, פתח-תקווה ורחובות. 

כחלק מהתהליך להשגת מטרות אלו מקדם הפורום מיזמים משותפים לערים החברות בו. מיזם שכזה השייך לעולם הבנייה ונוגע למפקחים, מנהלי פרויקטים, יזמים ואדריכלים הוא בנייה הירוקה. בנייה ירוקה זהו התחום המרכזי המקודם בפורום במסגרת יישום אמנת האקלים אליה הוא מחויב, ובשנת 2013 קיבל פורום ה-15 החלטה לאמץ את התקן הישראלי לבנייה ירוקה כמדיניות עירונית מחייבת. שינוי תפיסתי זה הביא עימו את הדרישה והצורך בייעוץ לבנייה ירוקה בעת בניית מבנים חדשים או תוספת למבנים קיימים.

יועץ מוסמך לבנייה ירוקה מלווה את תהליך הבנייה מתחילתו ועד סופו כדי לשלב במערכות הבניין עקרונות שונים לשימור, ניצול וייעול אנרגטי. ייעוץ בנייה ירוקה משדרג את המבנה במגוון נושאים כמו שימור אנרגיה, טיפול בפסולת ואיכות החיים בסביבה הבנויה. בשלב זה הדבר בא לידי ביטוי בעיקר על ידי יזמים, מנהלי פרויקטים ומפקחים המשמשים כשגרירים להפצת הבשורה ברמת הבניין הבודד, אך בדרך זו תושג בסופו של תהליך המטרה להטמעת יתרונות הבנייה הירוקה גם ברחוב, בשכונה ובעיר כולה.

איך זה משפיע עלינו?

כיום בעת הוצאת היתר בנייה באחת מהערים החברה בפורום ה-15 חובה על היזם להגיש “אוגדן בנייה ירוקה” שנערך על-ידי יועץ בנייה ירוקה מוסמך המלווה את התהליך, וזאת כתנאי התחלתי להגשת הבקשה.

מנהלי פרויקטים, יזמים ומפקחים המבקשים לקדם תהליך בנייה מחויבים בשירותיו של יועץ בניה ירוקה. 

תגיות

קטגוריות

אנו ב-EVERGREEN מתמחים במתן שרותי ייעוץ בניה ירוקה, תכנון
אדריכלי וליווי פרויקטים – נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה!

מחפשים יועץ סביבתי?

היועצים של אוורגרין EVERGREEN ילווה אתכם לכל אורך התהליך בהתאם לדרישותיכם ולמסגרת התקציבית של הפרויקט. בעזרת תכנון נכון ומוקדם ניתן להשיג את אישור הבניה הירוקה במהירות, בהתאמה לכל תקציב בצורה יעילה ומבוקרת שאינה מתפשרת על איכות התוצר הסופי!

 

אדריכלים, יזמים, מפקחים ומנהלי פרויקטים –

בכל שאלה אנחנו כאן – אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר!

לשיחת יעוץ ללא עלות עם מומחה לבניה ירוקה השאירו פרטים או התקשרו

דילוג לתוכן