5 דברים שצריך לדעת לפני שמתחילים לבנות בניה ירוקה

5 דברים שצריך לדעת לפני שמתחילים לבנות בניה ירוקה

החלטתם לבנות בניה ירוקה? מעולה. יש לא מעט סיבות שבגינן בניה ירוקה היא הבניה הנכונה והמתאימה ביותר בתקופה שלנו ולמה היא דרך הבניה שתמשיך איתנו הלאה. לא כולם מכירים את הסיבות ואת היתרונות לבנות דווקא בניה ירוקה ולכן חשוב לנו לשתף אתכם:

  1. תהליך הבניה גוזל אנרגיה ומצריך שימוש במשאבי טבע עולמיים, מייצר פסולת ופולט גזי חממה עירוניים. בתקופה בה משבר האקלים הגלובלי מהווה עניין מרכזי וחשוב על סדר היום של כל מדינות העולם וביניהן ישראל חשוב לבנות בניה ירוקה- כזו שנעשה בה שימוש בחומרים ממוחזרים, פחות פגיעה בטבע וניצול של משאבי טבע קיימים עם פגיעה מינימלית בסביבה.
  2. בישראל אושר בשנת 2014 תו תקן לצורך בניה ירוקה בארץ. קיימים עקרונות אחידים של בניה ירוקה אשר אושרו בועדות המקומיות ולפיהן ניתן להגיש תוכנית בניה לועדה המקומית לתכנון ובניה לפי העיר בה מתכננים לבנות ולקבל היתר לבניה ירוקה.
  3. ניתן לא רק לבנות בניין מאפס בבניה ירוקה אלא להפוך בניין קיים לבניין ירוק ולקבל תו תקן 5281 ממכון התקנים הישראלי והמשרד להגנת הסביבה אשר מאשר באותו בניין עומד בתנאים של בניה ירוקה ומוסמך לבניין ירוק.
  4. לצורך בניה ירוקה תקנית נכונה ובטוחה משלב התכנון יש לעבוד עם אנשי מקצוע מוסמכים לבניה ירוקה שמלווים את פרויקט הבניה מרגע התכנון לאורך כל הפרויקט. אדריכלים, מעצבי פנים, מפקחי בניה, יזמים ומנהלי פרויקטים- כל אלו חייבים להיות מוכוונים לבניה ירוקה ובעלי הבנה ידע והסמכה בתחום.
  5. ישראל נמצאת בשלבים מתקדמים של תמ”א 38- תהליך שדרוג בתי מגורים ובתי עסק והתאמתם והפיכתם לבטוחים יותר. בתהליך זה נכנסת באופן הדרגתי בניה ירוקה. אותה בניה ירוקה חשובה וחסכונית ביותר ולכן היא תהפוך בשנים הקרובות לחלק חובה בתהליך שיפוץ וחיזוק המבנים על פי תמ”א 38.

לבניה ירוקה יש לא מעט יתרונות שהופכים אותה לבניה העדיפה יותר על רוב היזמים והקבלנים העובדים בשטח ומתכננים להמשיך ולעבוד בעתיד. העולם צועד למקום של חיסכון באנרגיה, כמה שפחות פגיעה במשאבי הטבע הקיימים וכמובן הורדה במחירים.

בניה ירוקה מאפשרת את כל אלה מכיוון שהיא מאפשרת להשתמש במשאבים קיימים, לבנות בעזרת חומרים ממוחזרים ולנצל מקורות אנרגיה כך שלא רק היזמים והקבלנים של בניה ירוקה מרוויחים מכל הסיפור אלא גם הדיירים עצמם.

מי שמתכנן רכישה של דירה במבנה שנבנה בבניה ירוקה או שהדירה שלו עוברת תהליך של תמ”א 38 יכול להיות בטוח שמעבר למיעוט פגיעה בסביבה גם החיסכון בכיס עבורו יהיה חלק מאוד משמעותי בעתיד.

תגיות

קטגוריות

אנו ב-EVERGREEN מתמחים במתן שרותי ייעוץ בניה ירוקה, תכנון
אדריכלי וליווי פרויקטים – נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה!

מחפשים יועץ סביבתי?

היועצים של אוורגרין EVERGREEN ילווה אתכם לכל אורך התהליך בהתאם לדרישותיכם ולמסגרת התקציבית של הפרויקט. בעזרת תכנון נכון ומוקדם ניתן להשיג את אישור הבניה הירוקה במהירות, בהתאמה לכל תקציב בצורה יעילה ומבוקרת שאינה מתפשרת על איכות התוצר הסופי!

 

אדריכלים, יזמים, מפקחים ומנהלי פרויקטים –

בכל שאלה אנחנו כאן – אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר!

לשיחת יעוץ ללא עלות עם מומחה לבניה ירוקה השאירו פרטים או התקשרו

דילוג לתוכן