בידוד תרמי ובניה ירוקה

בידוד תרמי ובניה ירוקה, חיפוי תרמי לתקרה והקירות - אוורגרין יועצים

אחד הפרמטרים החשובים ביותר על פיו נמדדת בנייה ירוקה הוא הבידוד התרמי של הבניין המתוכנן.

כיום בניה ירוקה אינה נחשבת כמותרות ובערים מסוימות הגשת דו”ח בניה ירוקה הינה תנאי סף לפתיחת בקשה להיתר. לאחרונה אף התבשרנו כי פרויקטים של מחיר למשתכן מחויבים לעמידה בתקני בניה ירוקה (ת”י 5281). לבניה ירוקה ישנם יתרונות רבים, אך אחד המרכזים שבהם הוא בידוד המבנה המהווה מרכיב משמעותי בהורדת צריכת האנרגיה של הבניין.

מחשבה רבה מאוד של מיטב המהנדסים הושקעה כאשר נכתבו התקנים הישראליים לבנייה ירוקה ונושא הבידוד התרמי הוא חלק חשוב מאוד בהם (ת”י 1045).

יתרה מכך, ישנו תו תקן ישראלי נוסף בנושא הבניה הירוקה אשר מדבר על ציון אנרגטי של למבנה (ת”י 5282) ממש כמו ציון אנרגטי של מכשירי חשמל, או ציון לזיהום אויר של רכב, ולנושא הבידוד התרמי משקל גבוה מאוד בציון האנרגטי.

מהי מעטפת תרמית?

המעטפת התרמית היא למעשה ההפרדה בין הבית לבין הסביבה החיצונית, כלומר הקירות החיצוניים וכל מה שמרכיב אותם. תפקידה של שכבה זו, מעבר לכך שהיא למעשה מהווה את תיחום הבית, הוא לבודד את התנאים השוררים בחוץ משאר הבית. לצורך העניין לבודד את הבית מחום בימי הקיץ ומקור בימי בחורף.

מטרה זו מושגת על ידי בניה של קירות העומדים בדרישות התקן התרמי. קירות אלו יכולים להיות מבלוקים, בטון ואף חומרים אחרים. לכל חומר מסה תרמית ויכולת העברה שונה, ותפקידו של יועץ הבניה הירוקה או היועץ תרמי בפרויקט הוא לחשב מהו סוג הקיר הנדרש על מנת לעמוד באיכות תרמית נאותה.

בסופו של תהליך הבית אמור להיות מבודד לרמה מקסימלית מתנאי הסביבה החיצוניים.

מהם היתרונות של מעטפת תרמית יעילה?

בראש ובראשונה מעטפת תרמית יעילה ואיכותית מורידה משמעותית את צריכת האנרגיה שלנו בבית. הבית שלנו שומר על הטמפרטורה השוררת בו לאורך זמן רב יותר. כך לדוגמה, הפעלת מיזוג אוויר לטווח זמן קצר תוכל לספק את המענה הנדרש מכיוון שהמבנה מבודד בצורה איכותית מסביבתו החיצונית.

הדבר מונע צריכה מוגברת של חשמל וכפועל יוצא גם זיהום אויר מופחת כתוצאה מצריכת החשמל הנמוכה. 

חשוב מאוד להיעזר בשירותי יועץ תרמי טרם התחלת הבניה על מנת לאפיין את חתכי הקירות הרצויים ולוודא שהינם עומדים בכל התקנים הנדרשים.

 

מעטפת תרמית - מה משפיע על נוחות תרמית במבנה?

מדוע הבידוד התרמי כה חשוב ואיך נשיג אותו?

אז כפי שכבר ציינו הבידוד התרמי הוא חלק חשוב מאוד בבנייה ירוקה מהסיבה הפשוטה שבידוד טוב ונכון בבית יעזרו לנו להשיג בית ירוק יותר, שמנצל את תנאי הסביבה באופן האופטימלי ומזהם את הסביבה הרבה פחות. לדוגמה, בבית עם בידוד תרמי איכותי לא נצטרך להפעיל מזגן או חימום למשך פרקי זמן ארוכים, אלא רק למשך זמן קצר, שכן הפעלה של מיזוג האוויר למספר דקות תשמור על הבית קר ונעים לאורך זמן רב יותר בעזרת הבידוד הטוב של הבית שכן הקור לא יצא החוצה, ומנגד חום מבחוץ לא יכנס דרך קירות המבנה.

בבית עם בידוד תרמי איכותי, לא נצטרך להפעיל מזגן או חימום למשך פרקי זמן ארוכים. משמע חסכון משמעותי בעלות חימום וקירור הבית. בניין שלא צורך הרבה חשמל לאור הבידוד האיכותי שלו, יקבל ציון אנרגטי גבוה יותר.

על מנת להשיג רמה גבוהה של בידוד תרמי כל שעלינו לעשות הוא ליצור קשר עם יועץ תרמי, אך עלינו לשים דגש על יועץ תרמי שמתמחה בבניה ירוקה ומכיר את תווי התקן הישראלים 5282 ו-5281 לבניה ירוקה על מנת שהבידוד שיתוכנן ויומלץ יעמוד בתקנים הרלוונטיים ויקנו לבניין שלנו בידוד יעיל וציון אנרגטי גבוה.

 

תגיות

קטגוריות

אנו ב-EVERGREEN מתמחים במתן שרותי ייעוץ בניה ירוקה, תכנון
אדריכלי וליווי פרויקטים – נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה!

מחפשים יועץ סביבתי?

היועצים של אוורגרין EVERGREEN ילווה אתכם לכל אורך התהליך בהתאם לדרישותיכם ולמסגרת התקציבית של הפרויקט. בעזרת תכנון נכון ומוקדם ניתן להשיג את אישור הבניה הירוקה במהירות, בהתאמה לכל תקציב בצורה יעילה ומבוקרת שאינה מתפשרת על איכות התוצר הסופי!

 

אדריכלים, יזמים, מפקחים ומנהלי פרויקטים –

בכל שאלה אנחנו כאן – אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר!

לשיחת יעוץ ללא עלות עם מומחה לבניה ירוקה השאירו פרטים או התקשרו

דילוג לתוכן