מה ההבדל בין יועץ בניה ירוקה למכון התעדה

מה ההבדל בין יועץ בניה ירוקה למכון התעדה

אם כבר יצא לכם לתכנן ולבנות פרויקט באחת מערי פורום ה-15 בוודאי יצא לכם לשמוע באיזשהו שלב בפרויקט בהקשר לבניה ירוקה את המושג מכון התעדה.

מהו מכון התעדה?

מכון התעדה הוא גוף אשר תפקידו כאמור הוא לבצע עיון נוסף באוגדן הפרויקט ולאשר גם כן את ההמלצות שנבחרו. חשוב לציין כי מכון ההתעדה אינו יכול לבטל או לפסול את האוגדן שהכין יועץ הבניה הירוקה, היות וכל ההמלצות שגובשו הינן בהתאם לתקן הנדרש (ת”י 5281).

לאחר מכן, יועץ הבניה הירוקה מעביר את כל האישור הנדרשים שהתקבלו לאדריכל הפרויקט, אשר מעלה אותם למערכת המקוונת לצורך קבלת האישור הסופי על-ידי הרשות המקומית.

אז מה בעצם ההבדל העיקרי בין יועץ בניה ירוקה למכון התעדה?

דיי פשוט.

מה ההבדל בין יועץ בניה ירוקה למכון התעדה
מה ההבדל בין יועץ בניה ירוקה למכון התעדה?

יועץ בניה ירוקה מכין ועורך אוגדן לבניה ירוקה על-סמך הנתונים השונים מהם מורכב הפרויקט.

לאחר ניתוח הנתונים והכנת מספר דו”חות מגבש יועץ הבניה הירוקה אוגדן ירוק אשר מכיל המלצות שונות הניתנות ליישום בכדי שהמבנה המתוכנן יעמוד בדרישות התקן לבניה ירוקה (ת”י 5281) ויוכל לעמוד בדרישות הסף לקבלת היתר בניה.

חשוב לדעת – לא כל פרויקט בניה חדש חייב במלווה (יועץ) בניה ירוקה. הרחבה בנושא זה תוכלו לקרוא כאן, בכתבה שפרסמנו במגזין בעבר.

יועץ בניה ירוקה מכין ועורך אוגדן לבניה ירוקה על-סמך הנתונים השונים מהם מורכב הפרויקט. מכון התעדה הוא גוף אשר תפקידו הוא לבצע עיון נוסף באוגדן הפרויקט ולאשר גם כן את ההמלצות שנבחרו.

מנעד ההמלצות שניתן ליישם לאחר ניתוח נתוני הפרויקט הוא רחב מאוד, ועל כן יועץ הבניה הירוקה מתאים את ההמלצות לדרישותיהם של היזם, מנהל הפרויקט, האדריכל ויועצים נוספים אחרים רלוונטיים.

כך לדוגמה ניתן למצוא פתרונות המותאמים לתקציב מסוים וללוחות זמנים ספציפיים על-מנת לקבל במהירות את אישור הבניה הירוקה.

לאחר גיבוש והחלטה משותפת של יועץ הבניה הירוקה והיזם על ההמלצות הרצויות – מופק אוגדן הבניה הירוקה. לצורך אישור האוגדן ברשות המקומית, יש להעבירו לאחר שנערך על ידי יועץ הבניה הירוקה לעיון נוסף במכון התעדה.

תגיות

קטגוריות

אנו ב-EVERGREEN מתמחים במתן שרותי ייעוץ בניה ירוקה, תכנון
אדריכלי וליווי פרויקטים – נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה!

מחפשים יועץ סביבתי?

היועצים של אוורגרין EVERGREEN ילווה אתכם לכל אורך התהליך בהתאם לדרישותיכם ולמסגרת התקציבית של הפרויקט. בעזרת תכנון נכון ומוקדם ניתן להשיג את אישור הבניה הירוקה במהירות, בהתאמה לכל תקציב בצורה יעילה ומבוקרת שאינה מתפשרת על איכות התוצר הסופי!

 

אדריכלים, יזמים, מפקחים ומנהלי פרויקטים –

בכל שאלה אנחנו כאן – אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר!

לשיחת יעוץ ללא עלות עם מומחה לבניה ירוקה השאירו פרטים או התקשרו

דילוג לתוכן